Все, що треба знати про останні зміни у призначенні державної допомоги на житлово-комунальні послуги (жовтень 2018 року – квітень 2019 року).
За новими правилами, які діють з 1 травня цього року, рішення про державну допомогу на оплату “комуналки” управління соцзахисту мають прийняти не за місяць-два-три, а впродовж 10 календарних днів з дня подання заяви. А субсидія призначається в єдиному порядку –  починаючи з місяця звернення й до дати закінчення опалювального (неопалювального) сезону.
Ось такі останні зміни, які приготували українцям, які претендують на призначення державної знижки на “комуналку”. Все, що треба знати про субсидії по-новому, зібрала у рубриці “ТЕМА НОМЕРА” газета “ОГО”.Нагадаємо, з 1 травня 2018 року змінився порядок призначення субсидій. Тепер їх призначають двічі на рік. Напередодні початку опалювального періоду Мін’юст України у межах реалізації проекту “Я МАЮ ПРАВО!” розпочав інформаційну кампанію щодо порядку оформлення громадянами субсидій на опалювальний та неопалювальний сезони і підготував ІНФОГРАФІКУ.

“Ми хочемо, аби люди знали свої права, користувалися ними і орієнтувалися, що треба робити, коли їх порушують. Зміни в порядку оформлення субсидій відбуваються щороку, тому в межах реалізації проекту “Я МАЮ ПРАВО!” ми намагаємося проінформувати якнайбільше людей щодо цих нововведень та пояснити, хто має право на субсидію, на яких умовах її призначають і коли можуть припинити. Саме на це спрямована нова інформаційна кампанія Мін’юсту”, –  зазначає заступник Міністра юстиції України Іванна Смачило.

Кому і як нараховується субсидія?

Оформити субсидію може:
– Одна із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.
– Особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає у приміщенні на підставі договору оренди житла.
– Індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію, якщо їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
– Якщо у помешканні зареєстровані неповнолітні діти, що залишилися без батьківської опіки (піклування), або недієздатні особи працездатного віку, над якими встановлено опіку, за заявою опікуна (піклувальника).
– Внутрішньо переміщені особи, навіть якщо вони не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла – за рішеннями комісій, утворених районними держадміністраціями (виконавчими органами міських, районних у містах рад).

УВАГА! Якщо не всі зареєстровані особи проживають в оселі, субсидія розраховується, виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, які фактично в ньому проживають, на підставі рішення РДА, районної ради або утвореної ними комісії.

Куди звернутися за субсидією?

Особисто до місцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.
У сільській місцевості – до уповноважених осіб сільських і селищних рад.

Документи можуть бути подані особисто поштою або через сайт

Мінсоцполітики: https://subsidii.mlsp.gov.ua/.Як дізнатися в інтернеті, чи призначена субсидія

ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ СУБСИДІЇ:

– Заява про призначення житлової субсидії встановленої форми та декларація про доходи і витрати.
– Довідки про доходи (у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які н може бути отримана за запитом структурного підрозділу соціального захисту населення).
– Договір найму (оренди) житла (для орендарів).

У яких випадках надання субсидії можуть припинити?

– Якщо громадянин не сплачує за рахунками та борг перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
– У разі переїзду сім’ї в іншу місцевість, інше житлове приміщення.
Якщо виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії.
– За заявою власника (співвласника) житла, наймача житла, члена житлово-будівельного кооперативу.
– Якщо громадянин у заяві та/або декларації зазначив недостовірні дані.

Кого і як перевірятимуть

За українським законодавством, Міністерство фінансів для перевірки українців, які отримують гроші від держави (пенсія, субсидія, виплата переселенцям і т.д.), має право запитати в банку дані, які містять банківську таємницю. При цьому питати дозволу у того, чий рахунок хочуть перевірити, чи не потрібно, пише “Обозреватель”.

Наприклад, якщо ви оформили субсидію, але при цьому не вказали додатковий дохід (наприклад, від здачі нерухомості в оренду, від продажу чого-небудь онлайн чи додаткового підробітку), Мінфін може запитати інформацію в банку і на підставі отриманих даних внести вас у “сірий список”. Його передадуть у Мінсоцполітики та вже там будуть приймати рішення, забирати субсидію чи ні.

Якщо пільговик щомісяця отримує певну суму, її також варто вказати як додатковий дохід при заповненні декларації. Якщо ж по декларації грошей немає, а за фактом – є, це може стати підставою для скасування вже призначеної субсидії, вважає податковий експерт, керуючий партнер BakerTillyUkraine Олександр Почкун, пише sud.ua.
Якщо документи просто не приймають…

Кожен українець має право подати документи, а органи соцзахисту зобов’язані їх прийняти. Більше того, протягом 10 днів вони повинні дати відповідь: призначити субсидію, відмовити в ній чи відправити справу на розгляд комісії.

Якщо в субсидії відмовляють, вам рекомендованим листом не пізніше як за три дні після прийняття рішення має прийти документ. У ньому вкажуть причину відмови і спосіб оскарження рішення.

Відмовитися брати ваші заяви та декларації не мають права, пояснили у Мінсоцполітики.

Ну а якщо документи просто не приймають – звертайтеся зі скаргою до начальника відділення, телефонуйте на “гарячу лінію” облдержадміністрації або Кабміну (за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell) і реєструйте скаргу.

Єдиний контакт-центр для додаткової правової консультації:
тел. 0 800 213 103 

Поділитися новиною:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *