Для підвищення енергетичної ефективності об’єктів комунальної власності на черговому засіданні 16 листопада виконавчий комітет розпочав роботу над першими трьома пілотними об’єктами. Ними стали три заклади управління освіти: садочки “Калинка” та “Теремки”, а також загальноосвітня школа №3.

Закон “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” дає “зелене” світло роботі ЕСКО-компаній (компанія з надання енергетичних послуг) у бюджетній сфері та дозволяє вирішити питання підвищення рівня енергоефективності у закладах соціальної сфери без залучення додаткових бюджетних коштів. Зокрема, цим законом удосконалено механізм енергосервісу і передбачено можливість застосування електронних аукціонів через систему Prozorro для закупівель енергосервісу.

Процедура енергосервісу

Перший етап програми передбачає затвердження базових річних рівнів споживання паливно-енергетичних ресурсів, щодо яких буде проведена закупівля енергосервісу. Після проведення в Броварах енергоаудиту, було визначено перелік соціальних закладів, що мають найбільший базовий рівень споживання теплової енергії.

Ними стали три заклади управління освіти:

  • ДНЗ “Калинка” – 373,84 Гкал на рік,
  • ДНЗ “Теремки” – 442,55 Гкал на рік
  • загальноосвітня школа №3 — 740,22 Гкал на рік

Процедура передбачає наступні етапи:

  1.  Затвердження базового середнього рівня за три роки на виконкомі, що було здійснено на черговому засіданні 16 листопада;
  2.  Підготовка управлінням освіти тендерної документації та подання оголошення про початок прийому пропозицій на закупівлю послуги енергосервісу на майданчику Prozzoro;
  3. Прийом заявок та визначення учасників аукціону за технічними показниками;
  4. Після визначення переможця управління освіти в 10-денний строк має підготувати проект рішення з істотними умовами енергосервісного договору та винести його на сесію БМР;
  5. Після затвердження проекту депутатами, підписується договір та енергосервісна компанія розпочинає свою роботу.

Загальна схема процедури “Відкриті торги із закупівлі енергосервісу”

Головний спеціаліст із енергетичного менеджменту виконкому Андрій Дворнік доповів“Це проект пілотний, в тендерній документації є своя специфіка. Переможець визначається не за ціною, а за найбільшим показником енергоефективності – процентом очікуваного скорочення споживання. Він визначається по спеціальній формулі, яка міститься в самій програмі намайданчику Prozzoro. Тому що ціни в звичайному сенсі тут немає. Це компенсація, яка будесплачуватись із вартості заощаджених коштів — невикористаних гігакалорій тепла.Наприклад, якщо постачальник енергосервісу встановлює індивідуальний тепловий пункт (ІТП), який регулює інтенсивність подачі теплоносія з урахуванням температури внутрішньої в приміщенні та зовнішньої.

Звідки ж беруться кошти? Це гроші, які зарезервовані на оплату енергоносіїв об’єктів соціальної сфери, так звані захищені кошти. “Тобто не потрібно десь йти просити, виділяти кошти додатково з доходу бюджету, вони в любому випадку були б витрачені, якщо б не було енергосервісу. Від 80 до 100% від вартості досягнутої економії, виконавець отримує в якості компенсації за свої послуги по договору. А ми вже отримуємо маленьку економію, а після закінчення договору нам залишається вся економія, близько 20% плюс устаткування на балансі міста, “ – пояснює пан Андрій.

Андрій Дворнік – фото Ірини Ющенко

За даними сайту Держенергоефективності, що проводить моніторинг ЕСКО-договорів, найбільший відсоток очікуваного скорочення споживання становить 50-60% (Миргородський р-н), а найкоротший строк 1,5 — 2 роки (м. Кропивницький). Загалом середній строк виконання договорів 5-7 років, а середнє очікуване скорочення витрат на комунальні послуги в межах 800 — 900 тис. грн. Найбільш поширеніший засіб — встановлення модульного ІТП (майже 90% випадків). В Київській області зареєстровано ЕСКО-договорів: місто Баришівка 6 шт, місто Сквіра – 4 шт та місто Славутич – 5 шт. В місті Києві – 64 договори.

Моніторингові дані з сайту Держенергоефективності

“З урахуванням того, що кількість бюджетних коштів завжди обмежена, на енергомодернізацію не завжди вистачає. Тому цей механізм дуже дієвий в плані досягнення рівня енергоефективності в більш короткий термін, ніж якби ми сплачували близько мільйона гривень з бюджету за кожне ІТП. В законі враховані підводні камені: якщо підписали вже договір, а економії немає, то виконавець зобов’язаний виплачувати різницю між фактичним і задекларований рівнем економії. Тобто виконавцеві невигідно постачати неефективні послуги. А якщо рівень економії вищий ніж вказаний в договорі, то він навпаки швидше отримує свої кошти, тому що сума договору не може бути змінена,” – пояснює Андрій Дворнік.

Поділитися новиною:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *